dinsdag 7 februari 2012

Meer info

De naam is een woordspeling. En komt van Mi Casa es su Casa, dat letterlijk "jouw huis is mijn huis" betekent. Hiermee bedoelt men "wat van mij is, is van jou". Omdat we op deze blog samen onze Clean & Simpele inspiratie en creativiteit delen vond ik het een toepasselijke naam. Met dit blog hoop ik mensen enthousiast te krijgen voor het CAS design. dat hier lang niet zo populair is, als op de Engelstalige blogs.


CAS:

Het betekent zoveel als rustig en overzichtelijk (Schoon) en simpel.
Een strakke creatie met minimale lagen, minimale versieringen, en veel open "wit" ruimte."
Ik heb ontdekt dat er nogal wat CAS stijlen zijn. Van heel leeg tot meerdere lagen maar zonder versieringen en alles daar tussen in.

Ik wil hier dan ook het begrip CAS ruim gebruiken voor onze Challenges. Zo kan iedereen meedoen. Zelfs als je normaal je kaart helemaal volbouwd.
De enige absolute MUST: minimaal 50% van de door jou gebruikte basis moet absoluut leeg zijn.
Dat noemen ze ook wel de "wit"ruimte.

Je kunt kleur, patronen, slim geplaatste versieringen en zelfs een paar goed geplaatste lagen toevoegen.
Je stijl kan echt alles zijn, vrolijk, leuk, elegant of zelfs vintage.
Het komt allemaal neer op een simpel ontwerp.
Hou het Clean & Simpel!

Op de pagina "Wat is CAS" kun je dit altijd nalezen.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen